RC letadlo Kavan Beta 1400 ARF (cervena)

Kód: KAV02.8085
4 736 Kč 3 914 Kč bez DPH
Momentálně nedostupné

Prakticky hotový model školního motorového větroně o rozpětí 1400 mm z téměř nezničitelného extrudovaného pěnového polyolefinu (EPO) se střídavým motorem, 20A regulátorem a 4 servy. Ovládaná směrovka, výškovka, křidélka.

Detailní informace

29.500
Přes 29.500 zákazníků
Za 16let fungování Eshopu máme přes 29.500 spokojených zákazníků nejen z České Republiky ale i Slovenské republiky.
Ověřený obchod
Ověřený obchod
Jsme důvěryhodný a lety ověřený český Eshop s dlouhou tradicí již od roku 2007 který dělá radost jak dětem tak i dospělým.
Doprava ZDARMA
Doprava ZDARMA
Dopravu zdarma při objednávce nad 4990,-Kč. Doručujeme prostřednictvím Zásilkovny nebo České pošty po celé ČR a SK.

Detailní popis produktu

Ačkoliv vnějškově zachovává rysy původní BETY 1400, je BETA 1400 pod značkou KAVAN zcela nový model s mírně odlišnými rozměry, novým profilem křídla, novým střídavým motorem se sklopnou vrtulí a daleko propracovanější konstrukcí. Nové formy a pokrok v technologii lisování pěnových plastů zaručují, že všechny díly jsou daleko jemnější a přesnější. BETA 1400 - odolný školní a cvičný dříč - je ideální pro začínající piloty, které provede od úvodního otloukání přistávací plochy až k základním akrobatickým obratům a termickému plachtění. Stejně tak potěší rekreační víkendové letce, kterým poskytne skladný a snadno přepravitelný model pro dokonale relaxační polétání.

BETA 1400 je školní a cvičný motorový větroň z vysoce odolného extrudovaného polyolefinu EPO poháněný střídavým motorem. Díky své koncepci s motorem uloženým na pylonu za křídlem velmi dobře odolává hrubšímu zacházení a snáší i tvrdší „čuchometrické“ zapíchnutí přídě do rodné hroudy, které by u klasických modelů s motorem přídi vedly přinejmenším k poškození vrtule.

Trup s namontovaným střídavým motorem (s rotačním pláštěm, C2814-1400) uloženým v pylonu za křídlem se sklopnou vrtulí, osazeným regulátorem KAVAN R-20B a servy směrovky a výškovky GO-09 je vylisován z pěnového EPO s podélnými uhlíkovými výztuhami. Kryt kabiny je odnímací s magnetickými uzávěry. Dvoudílné křídlo je rovněž vylisováno z EPO, křidélka jsou ovládána 2 servy GO-09 uloženými v křídle s krátkými přímými drátovými táhly. Poloviny křídla se spojují uhlíkovou trubkovou spojkou a zajišťují šroubem na spodní straně křídla. Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou vylisovány z EPO, jsou ovládány pomocí drátových lanovodů. Chlazení motoru napomáhá vstup chladícího vzduchu v náběžné části pylonu, chladící vzduch proudí kanály okolo pláště motoru.

Příprava k letu zahrnuje pouze přilepení ocasních ploch (středním vteřinovým lepidlem), nasazení polovin křídla, zapojení přijímače a připojení pohonného akumulátoru. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat aspoň čtyřkanálovou RC soupravu; ideální je použití aspoň pětikanálové počítačové RC soupravy, která umožní nezávislé ovládání obou serv křidélek pro snadné nastavení diferenciace jejich výchylek a popř. mixování jako aerodynamické brzdy. Ovládání modelu si můžete dále zpříjemnit naprogramováním dvojích nebo exponenciálních výchylek.

Pro napájení mnodelu BETA 1400 budete potřebovat tříčlánkový LiPo akumulátor 11,1 V s kapacitou 1600-2200 mAh a zatížitelností aspoň 20C.

BETA 1400 je určena pro začátečníky - jako vždy dodáváme - pod dohledem zkušeného pilota, stejně jako pro každého, kdo si chce jen tak hezky rekreačně polétat. Letové vlastnosti jsou příjemné a nezáludné. Model vás seznámí s plnohodnotným řízením modelu okolo všech tří os; se správným koordinovaným ovládáním směrovkou, křidélky i výškovkou. Tuto zkušenost „jako když najdete" nejpozději hned poté, co se pustíte do létání se svým prvním akrobatickým modelem nebo (polo)maketou jakéhokoliv druhu. Změnou poměru délek pák na servech a kormidlech můžete nastavovat velikosti výchylek ve velkém rozmezí. Začátečník začne s malými výchylkami, bezpečnými i při nadměrném „kormidlování"; zkušený pilot si nastaví velké, umožňující i trošku té základní „motoro-větroňové" akrobacie - přemety, sudové výkruty, souvratové zatáčky jdou Betě docela dobře! Výkon motoru je dostatečný pro velmi živé stoupání, model přitom není nadměrně přemotorovaný, což by mohlo činit potíže začínajícím pilotům. BETA 1400 umí využít i nepříliš silnou termiku a na obloze dokáže vydržet „celé věky“.

ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPO s namontovaným střídavým motorem, sklopnou vrtulí 7x6", regulátorem otáček KAVAN R-20B a 2 servy, křídlo vylisované z EPO s instalovanými 2 servy, ocasní plochy z EPO, uhlíkovou trubkovou spojku křídla a podrobný návod ke stavbě a létání.



Upozornění

Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů

Rozpětí [mm] 1400
Délka [mm] 966
Hmotnost [g] 700 - 770
Plocha křídla [dm2] 24.5
Ovládané funkce S,V,K,M
Náročnost stavby S1
Náročnost pilotáže P1,P2

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

V roce 1965 se Franz Kavan, tehdy konstruktér a výrobce kuličkových per, vydal s přítelem na setkání modelářů letadel. Fascinace letectvím a odborné debaty o neustálém zdokonalování modelů ho okamžitě pohltily. Z jedné takové diskuse vyplynul jeho první modelářský výtvor – vylepšené táhlo pro regulaci otáček motoru. Nicméně, kvůli nedostatečné spolehlivosti testovaného motoru se Kavan zaměřil na vývoj nového karburátoru, který prezentoval o rok později na světovém šampionátu na Korsice s motorem Super Tigre 60. Jeho inovativní karburátor si rychle získal světovou slávu. Franz Kavan se záhy stal nadšeným a zručným pilotem modelů letadel a jeho touha po lepším vybavení vedla k řadě inovací. V roce 1972 uvedl na trh první RC vrtulník, kterým byl legendární model Bell Jet Ranger. Jeho vývoj zahrnoval testy v aerodynamickém tunelu na německé Technické univerzitě v Braunschweigu a spolupráci s konstruktéry společnosti Bell Helicopter. Model se proslavil svou autentičností, vynikajícími letovými vlastnostmi a důrazem na detaily, což bylo charakteristické pro všechny výrobky značky KAVAN. Sortiment firmy se postupně rozrůstal o nové příslušenství a modely pro pomalejší létání a park-flyery, včetně doplňků. Po smrti Franze Kavana v roce 1992 převzala vedení firmy jeho nejmladší dcera Andrea spolu s manželem Davidem Martinem. V roce 2003 pak společnost KAVAN zakoupila americká firma SIG Manufacturing Company, Inc., ve které David Martin nadále působí ve vedení. Partnerství s SIG přineslo do Evropy výtečné stavebnice, ale v novém tisíciletí se trh s modelářstvím měnil a společnosti se rozhodly hledat nové cesty. Pod novým vedením firma pokračovala v dodávkách kvalitních produktů, které si modeláři po celém světě oblíbili. S časem však nový majitel upravil své plány, částečně kvůli očekávání vyšších zisků, částečně kvůli změnám na trhu. V roce 2019 se na scénu vrátila česká firma PELIKAN DANIEL, která byla dlouholetým distributorem výrobků KAVAN a SIG. Díky naší zkušenosti s distribucí značek jako Hitec, O.S. Engines a Futaba jsme byli přesvědčeni, že můžeme navázat na Kavanovu tradici a nabídnout kvalitní stavebnice, elektroniku, příslušenství, materiály a lepidla – vše, co modelářské srdce může potřebovat. V roce 2020 jsme se zaměřili na restart firmy, přičemž montážní a balicí kapacity byly přesunuty do Pardubic, zatímco výroba a dodavatelé zůstali v Německu, České republice a dalších evropských zemích. K obnovenému sortimentu KAVAN jsme přidali nové stavebnice a příslušenství. Naším cílem je udržet většinu produktů výrobně umístěnou v Evropě, která je domovem vášnivých modelářů a má bohatou tradici v oboru, a současně nabídnout pečlivě vybrané výrobky z celého světa. Naše odhodlání je neochvějné – chceme, aby KAVAN zůstal vaším důvěryhodným partnerem pro prvotřídní modelářské potřeby, po kterých s radostí sáhnete při svém koníčku.